Blogger Widgets

Wednesday 27 April 2016

PANTAI BATU LAYAR



Pantai batu layar

Assalamualaikum

Di bumi bertuah johor yang terletak hujung selatan di atas peta Malaysia terdapat banyak tempat menarik untuk bermandi manda dan berkelah. Antaranya yang paling terkenal Desaru, Batu Layar, Air Terjun Kota TInggi dan banyak lagi sebenarnye. (saya bukan org johor) hahaha.

Saya telah diberi tugas pertama dalam subjek adobe in design iaitu assignment brochure. (teruja) haha. Namun lect telah meletak kan syarat ya itu gamba item dalam brochure  wajib la di shoot (ditangkap) sendiri..(ma aiii giler ap lect ni)

Maka saya telah memutuskan PANTAI BATU LAYAR sebagai destinasi saya menyiapkan assignment pertama ini. Huhu.


Pantai batu layar berdekatan dengan Desaru danTanjung Balau. Saya dan member saya gerak dalam pukol 2 sampai sana dalam pukol 3 lebih. Di ingatkan, kalau kome nak pergi kesana harus lah membawa membe ok, sebab sepanjang perjalanan sunyi dan bahaya…takot2 la jadi paper kan kalau sesorang…sekali tengok pantai ini biasa juga kerana banyak sampah dan semak samun. Namun ada sudut pandangan yang sangat cantik ya itu di kawasan tepi pantai batu layar.

di tepi pantai terdapat banyak batu 




pohon pohon di tepi pantai memberi teduhan kepada korang untuk berehat dan berkhemah




pantai batu layar adalah antara destinasi yang best dan menarik untuk korang bercuti di hujung minggu atau mngadakan hari keluarga





satu lagi terikan yang best kat sini adalah chelet, memang terbaik, korang yang suka berselfie haa datang la sini terus upload insta kikiki.




cantik bukan bergambar kat sini? masa saya datang sini ramai juga photographer wedding amik gambar kat sini weh...






























satu satu nye kedai kalau korang datang....






No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...