Blogger Widgets

Friday 6 May 2016

DANGA BAY, JOHOR BHARU



Danga bay merupakan tempat rekreasi yang terkenal di JOHOR BHARU. Danga bay terletak berdekatan dengan Pantai Lido. Selain itu, tempat ini lebih kepada hiburan seperti Fun fair tapi disini lebeh menarik!

Sejak saya bergelar student IPTA banyak tempat dah saya travel kat johor ni tu pon sebab nak buat research assignment. Kalau tak dulu duduk rumah je, putih kan kulit. Haha!






So, danga bay ni sesuai di lawati pada waktu petang dan malam sebab pada waktu tu la semua lampu-lampu, permainan dan gerai dibuka. Pasti nya anda akan seronok melihat permandangan warna warni apabila berkunjung di sini pada waktu malam. Suhu di sini sejuk dan berangin bila menjelang malam hari.


Tidak dikena kan sebarang bayaran kalau nak masuk Danga bay yang menarik ni tapi setiap game atau permainan di kenakan bayaran tertentu. Jika anda penat berjalan di sini ada menyediakan perkhidmatan basikal. Apa yang menariknye disini basikal boleh naik 3 hingga 4 orang! So, pandai2 la anda naik. Jangan sampai jatuh sudah la :)






antara permainan yang ada kat sini!




tempat ini sesuai dibawa anak-anak untuk bermain pada hujung minggu!








hati-hati landasan kereta api ada di mana-mana sahaja di fun fair. awasi pergerakan anak anda :)







kat sini pon ada buka gerai, jual asam dan kedai makan pon ada! tapi ta sure lah murah atau tak. huhu








dengan berbekal kan KAMERA NIKON saya pon mulakan kerja2 sambilan sebagai photographer, cewah. haha! gambar untuk kenangan dan item untuk assigment.






acah2 sikit tu perlu kadang kala, haha. hampir 2 jam kami abes kan masa disini!


sememang nya Danga bay satu tempat yang menarik untuk di kunjugi di johor pada waktu malam! senang citer sebuah tempat yang best untuk makan2 dan santai2.




tq for reading entry, anything can comment!




8 comments :

  1. Haii.. salam perkenalan.. blogwalking here... nice info to share... jom sama2x follow.. http://blogleopluto.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Tempat hiburannya bagus banget yaa. Mungkin makin bagus kalo permainan untuk orang dewasanya diperbanyak. Foto kamu juga bagus banget. Bagi ilmu dong editnya pake apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! terima kasih, just edit pkai photoshop :)

      Delete
  3. Assalamualaikum,

    Sis tak pernah sampai Danga Bay.. Dari post Alif best tempat tu..
    Sesuai riadah dengan family.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah! nnty pergi lah sampai sini! :) tq read my entry!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...